حسابدار حرفه ای

حسابدار حرفه ای

تبادل نظر دانشجویان ارشد دانشگاه امام رضا(علیه السلام)
حسابدار حرفه ای

حسابدار حرفه ای

تبادل نظر دانشجویان ارشد دانشگاه امام رضا(علیه السلام)

نگاه نو (خ کلیمی)

به جای خسته نباشید؛ بگوییم : خدا قوت

به جای 
خدا بد نده؛ بگوییم : خدا سلامتی بده

به جای 
بد نیستم؛ بگوییم :‌ خوب هستم

به جای
 فراموش نکنی؛ بگوییم : یادت باشه

به جای 
پدرم درآمد؛ بگوییم : خیلی راحت نبود

به جای 
دستت درد نکنه؛ بگوییم : ممنون از محبتت، سلامت باشی

به جای 
ببخشید که مزاحمتان شدم؛ بگوییم : از اینکه وقت خود را در اختیار من گذاشتید متشکرم

به جای 
گرفتارم؛ بگوییم : ‌در فرصت مناسب کنار شما خواهم بود

به جای 
دروغ نگو؛ بگوییم : راست می گی؟ راستی؟

به جای 
قابل نداره؛ بگوییم : هدیه برای شما

به جای 
شکست خورده؛ بگوییم : با تجربه
به جای 
فقیر هستم؛‌ بگوییم : ثروت کمی دارم

به جای
 بدرد من نمی خورد؛ بگوییم : مناسب من نیست

به جای 
مشکل دارم؛ بگوییم : مسئله دارم

به جای 
جانم به لبم رسید؛ بگوییم : چندان هم راحت نبود

به جای 
مسئله ربطی به تو ندارد؛ بگوییم : مسئله را خودم حل می‌کنم

به جای 
من مریض و غمگین نیستم؛‌ بگوییم :‌ من سالم و با نشاط هستم

به جای 
زشت است؛ بگوییم :‌ قشنگ نیست

به جای 
چرا اذیت می‌کنی؛ بگوییم :‌ با این کار چه لذتی می‌بری

به جای 
غم آخرت باشد؛ بگوییم : شما را در شادی ها ببینم

به جای 
متنفرم؛ بگوییم : دوست ندارم

به جای 
دشوار است؛ بگوییم : آسان نیست

به جای جملاتی از جمله 
چقدر چاق شدی؟، چقدر لاغر شدی؟،

چقدر خسته به نظر می‌آیی؟، چرا موهات را این قدر کوتاه کردی؟،

چرا ریشت را بلند کردی؟، چراتوهمی؟، چرا رنگت پریده؟، چرا تلفن نکردی؟،

چرا حال مرا نپرسیدی؟ 

بگوییم: 
سلام به روی ماهت، چقدر خوشحال شدم تو را دیدم، همیشه در قلب من هستی ...

حرف منطق (خ بهشتی)

سفارش‌های قرآن به زنان و دختران


دختران خود نما در چشم‌ها جای دارند ولی دختران عفیف در دل‌ها. جاذبه های ظاهری افراد خودنما در اندک زمانی از بین خواهند رفت و پایدار نمی‌ماند . سرانجام چنین افرادی تنهایی است.


بهترین نوع حجاب ، در ایران

1- حجاب

« یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُل لِّأَزْوَاجِکَ وَبَنَاتِکَ وَنِسَاء الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِن جَلَابِیبِهِنَّ ذَلِکَ أَدْنَی أَن یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَّحِیمًا » احزاب/59 ، نور/31

ای پیامبر به همسران و دخترانت و زنان مؤمنین بگو روسری‌های بلند خود را بر خویش فرو افکنند. این برای این که (به عفاف) شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند ، بهتر است .

 

2- دوری از خود نمایی

« وَقَرْنَ فِی بُیُوتِکُنَّ وَلَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِیَّةِ الْأُولَی وَأَقِمْنَ الصَّلَاةَ وَآتِینَ الزَّکَاةَ وَأَطِعْنَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ إِنَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَیُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیرًا .» احزاب/33

در خانه های خود بمانید و همچون زنان جاهلیت نخستین ، در میان جمعیت ظاهر نشوید و اندام و وسایل زینت خود را در معرض تماشای دیگران قرار ندهید.

 

3- عفت کلام

« یَا نِسَاء النَّبِیِّ لَسْتُنَّ کَأَحَدٍ مِّنَ النِّسَاء إِنِ اتَّقَیْتُنَّ فَلَا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَیَطْمَعَ الَّذِی فِی قَلْبِهِ مَرَضٌ وَقُلْنَ قَوْلًا مَّعْرُوفًا .» احزاب/32

در گفتگوها با ناز و کرشمه و به گونه ای هوس انگیز سخن مگویید که مبادا بیماردلان به شما طمع کنند.


انگیزه های خودنمایی عبارتند از :

1. ایجاد مقبولیت و محبوبیت در جامعه و کسب شخصیت

2. جذب همسر مناسب

3. هوسرانی و خوش گذرانی

4. ارضای حس خود کم بینی


برادر مسلمان من لطفا در خانه به همسر و خواهر یا دختر خود توجه کن که اگر توجه کنی او برای جلب توجه به گدایی چشمان مریض بعضی نامحرمان نمی رود...

کسیکه در باطن خالیست به ناچار از ظاهر خود مایه می گذارد...

ذهن پاک(خ یزدانی)


شما با لباس‌های بیرونتان به رختخواب نمی‌روید؛ اما برخی از مردم با ذهنی پر از غم به خواب می‌روند و بعد شکایت می‌کنند که  نخوابیده و روز بعد خسته به نظر می‌رسند.
خیاطی می‌گفت: «اگر شب‌ها جیب‌های لباس‌ها را خالی کنید، لباس‌ها زیباتر به نظر می‌رسند و بیشتر عمر خواهند کرد».
بنابراین قبل از خواب، اشیایی مانند چاقو، خودکار، پول خرد و دستمال را از جیبم درمی‌آورم و آن‌ها را مرتب روی میز می‌گذارم. چیزهای زایدی مثل خرده کاغذ را درون سطل زباله می‌ریزم. با این کار احساس می‌کنم همه‌چیز تمام شده و سنگینی آن‌ها از ذهنم خارج شده است. ما در طول روز، مجموعه‌ای از آزردگی، نفرت و اضطراب را جمع‌آوری می‌کنیم. اگر اجازه دهیم که این افکار انباشه شوند، ذهن را سنگین می‌کنند و عامل مختل کننده در آگاهی می‌شوند. تصور کنید که اگر این زباله‌های ذهن در زباله‌دانی خیالی ریخته شوند، این کار باعث احساس آرامش و رهاشدن از درگیری‌های ذهنی شده و خواب را آسان‌تر خواهد کرد. ذهنی که این‌طور از عوامل کاهنده‌ی انرژی پاک شود، می‌تواند با استراحت کردن قوایش را تجدید کند

تبریک تبریک تبریک...

سرکار خانم بهشتی

         

         آغاز و شروع زیبای یک عمرعشق، اعتماد، مشارکت، تحمل و پشتکار را به شما تبریک میگوییم انشاالله سال های سال در کنار هم عاشق باشید ...                                                                                                      همکلاسی های شما